MOL Campus – Skydeck

MOL Campus SkyDeck kilátóterasz: jegyvásárlás és időpontfoglalás sorbanállás nélkül

 

A MOL Campus Látogatóközpontjából panorámalift vezet fel a 120 méter magasan található SkyDeck kilátóteraszra, ahonnan lenyűgöző madártávlatból tekinthető meg Budapest panorámája. A 29 emeletes torony tervezése során kiemelt szerepet kaptak az energiatakarékos, fenntartható és modern megoldások, köztük a Linistry automatizált időpontfoglaló és jegyvásárló rendszere is. De milyenek a bevezetést követően a tapasztalatok?

A terasz látogatásához szükséges jegy megvásárlására kizárólag online van lehetősége a látogatóknak. A vendégek a MOL Campus weboldalán keresztül, egy naptár nézetben választhatnak a szabad időpontok közül. Ezt megtehetik az érkezést megelőzően, de gyors és kényelmes működésének köszönhetően, akár a helyszínen is. A vásárlást követően egy QR kód érkezik e-mailben, amit a QR kód olvasó kapunál felmutatva van lehetőség belépni a Skydeck területére.

Milyen kihívásokra kellett a Linistry automatizációjának választ adnia ebben a modern környezetben?

Az elsődleges és legfontosabb szempont a biztonsági előírásoknak történő megfelelés volt, pontosabban a tűzvédelmi előírások betartása.

Ahogy Takács Gergely (MOL, termékvezető) fogalmazott: “Egy olyan rendszerre volt szükség, ami 100 embernél többet nem enged fel egyszerre, és pontosan tudja, hogy mikor és hányan vannak a látogatói központban, és hogy hányan fognak érkezni. Így garantálható a szintidőn belüli kimenekítés.”

Fontos volt továbbá, hogy az üzemeltetésre fordított erőforrásokat minimalizálja a rendszer, és amennyire csak lehetséges automatizáltan működjön. Ehhez, a megnyitást követően, a MOL és a Linistry csapata közösen optimalizálta az időpontfoglaló és jegyvásárló rendszert.

Horváthné Orbán Gabriella (MOL, Project Coordinator) mesélt nekünk erről az indulást követő időszakról: “Az elején természetesen nagyobb volt az erőforrásigény, mert a MOL Campus kilátóterasza újdonságnak számított a budapesti látványosságok között. Éppen ezért a kezdeti időszakban viszonylag sokan szerettek volna ellátogatni hozzánk. Az indulás tapasztalatai alapján aztán tovább fejlődött a felület, és csökkent a workload is.” Gabriella azt is elmondta, hogy a felmerülő problémák kapcsán a Linistry csapata mindig gyors és megoldásfókuszú válaszokat adott: „Nagyon gyorsan reagálnak, és a válaszban mindig a megoldást keresik.

Milyen a felhasználói élmény a gyakorlatban, azaz a napi üzemeltetés során?

A QR kódos beléptetésnek köszönhetően a SkyDeck látogatói önállóan tudják használni a jegyvásárló rendszert.

Hogy ez mennyire működik jól a gyakorlatban, arról Takács Gergely így nyilatkozik: „15.000-nél is több tranzakciónk volt az indulás óta; ez hatalmas szám, főleg ha azt nézzük, hogy a jegyvásárlói rendszernek köszönhetően ezek emberi beavatkozás nélkül történtek.”

A gyakorlatban tehát a Linistry jegyvásárló és időpontfoglaló rendszere bevált mind a látogatói, mind az üzemeltetői oldalon.

Előző bejegyzés
MOL Campus: digitalizáció a munkahelyen